
Få praktisk kunskap om AI och dess tillämpningar med Frida Mangen
17 februari 08:30-16:00
9 juni 08:30-16:00
1 september 08:30-16:00
FÖR VEM: Alla som i sin roll arbetar administrativt med många kontaktytor
SEK 4.900 KR EX MOMS
Anmälan sker här
Heldagsutbildning inklusive fika och lunch i Stockholm (Bonnier Konferens, Torsgatan 21). Avslut för dem som vill med AC (After Course) till självkostnadspris.
Artificiell intelligens (AI) är redan en integrerad del av vår vardag och fortsätter att utvecklas i snabb takt. Tekniken öppnar dörrar för nya möjligheter, som AI-drivna chatbots som kan hantera frågor, bokningar och ge rekommendationer dygnet runt. Det kan förbättra kundupplevelsen och minska arbetsbelastningen för personal. Samtidigt väcks viktiga frågor om hur vi hanterar utmaningar och risker kopplade till teknikens framsteg.
Mål med kursen
Efter kursen kommer du att:
– Förstå hur Generativ AI fungerar och dess praktiska användningsområden.
– Få insikter i vad du bör tänka på för att använda AI ansvarsfullt och säkert.
Kursen är interaktiv och kombinerar verkliga exempel, praktiska övningar och engagerande diskussioner.
Anmälan sker här

Frida Mangen
Skräddarsydd kurs i Outlook, kalender och M-365
1 JULI 13:30-16:30
STOCKHOLM CITY
1995 KR PLUS MOMS FÖR MEDLEMMAR!
Anmäl dig HÄR
Halvdagskurs med utbildningsföretaget Lexicon
Outlook, kalender och M-365 verktyg
1 juli och 9 september
13:30-16:30
Eftermiddagen kommer innehålla
Del 1: Effektivare e-posthantering
• Anpassa ditt e-postfönster för översikt och snabbhet
• Skicka e-post smartare: – Fördröjd leverans, knappen ”Ignorera”, alternativ för svar
• Signaturer och e-postmallar (snabbdelar)
• Bilagor – moderna alternativ: Dela från OneDrive, automatiska rättigheter
• Söktips och sökmappar: Hitta det du letar efter snabbt
• Automatisk sortering: Regler och snabbsteg
• Röstknappar och omröstningar i e-post
• Hantera skräppost, arkivering, återställning
Mini-övning: Skapa en personlig e-postmall, testa en regel och använd en smart
bilagefunktion
Del 2: Kalender, möten och planering
• Anpassa kalendervyn efter din arbetsstil
• Boka möten effektivt – interna/externa, Teams-länkar
• Tips för dubbelbokningar, tidszoner och tillgänglighet
• Samarbeta via kalender: Dela och visa andras kalendrar
• Skapa uppgifter från e-post, använd To-Do och kategorisera smart
• Synka med OneNote för mötesanteckningar
Mini-övning: Boka ett fiktivt möte, skapa uppgift av ett mail, koppla till en
anteckning
Del 3: Extra smarta verktyg och nyheter
• Grafiska tips: e-postlayout, tydlig text och bild
• Språkkontroll, tillgänglighetsgranskare och uppläsning
• Använd diktering – när det går snabbare att prata
• Automatisera mera: Snabbsteg, regler och mallar
• Samspel med Teams, To-Do och OneNote
• Senaste nytt i Outlook och M365 – vad bör du känna till?
Mini-övning: Testa diktering, kör en tillgänglighetskontroll på ett e-postutkast
Avslutning
• Topp 5 bästa tipsen att ta med sig
• Frågor och svar
• Individuella tips och guidning
Pris 1995 kr plus moms
(Icke medlem betalar 2125 kr plus moms)